Goedendag!
Ik heb sinds ongeveer een jaar een Crockpot Slowcooker – type CR 507..
Ik heb het apparaat maar een paar keer gebruikt.
Nu wilde ik weer een runderstofpotje gaan maken en nu blijkt het apparaat niet meer te werken: Stekker in het stopcontact, voedsel in de keramische pan, ik stel de kooktemperatuur in ( laag), vervolgens de kooktijd ( 8 uur) – tot zover gaat alles goed. Dan begint de kooktijdteller terug te lopen. Maar…. ga ik nu na een kwartiertje kijken of alles goed gaat, dan heeft het apparaat zich zelf weer uitgeschakeld: alle lampjes knipperen en de kooktijd is niet meer te zien op het display.
Doe ik iets fout? Of heeft het de geest gegeven? Dat is wel sneu na krap een jaar en hoogstens 5 x gebruik.
Helaas heb ik niet meer kunnen achterhalen waar ik de pot ooit gekocht heb.. dus dat biedt geen soelaas.
Ik zou het op prijs stellen als u mij kunt laten weten of:
1 – ik een fout maak bij het aanzetten
2 – is er een reparatieservice in NL?
Dank bij voorbaat, vriendelijke groet, Marianne
Hoi Marianne,
Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je slowcooker zo ‘raar' doet.
Om maar met je vragen te beginnen:
1. Nee, je doet niets verkeerd, zo gaat de mijne ook ‘in werking'
2. Ik zou even proberen te achterhalen of je de slowcooker wellicht via een webshop hebt gekocht, dan kan je namelijk daar gewoon je aankoopbewijs opvragen en aanspraak maken op de garantie (2 jaar zit er standaard op apparaten binnen de EU). Als je de slowcooker in een fysieke winkel hebt gekocht, dan kan je wellicht kijken op je bankafschrift rond de tijd van aankoop, wellicht dat je zo kunt achterhalen waar je hem gekocht hebt en op die manier aanspraak maken op garantie
Uiteraard kan je altijd even de gebruiksaanwijzing doornemen voor de CR507, die vind je hier.
Je kunt ook contact opnemen met Crock Pot zelf, via hun website.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
Onze crock-pot verwarmd niet meer .
Waar kan ik hem heen brengen voor reparatie, is de sccprc507b.
Het display doet het en je kan alles instellen maar er gebeurt.
Mvg.
John Slingerland.
Ik zou de verkoper (webshop of winkel) contacten, aangezien zij de partij zijn die de verkoop hebben verzorgd, zijn zij ook het eerste aanspreekpunt bij defecten.